Запрошую до розмови
Відповідно до вимог сьогодення головними завданнями вчителя української мови і літератури є підготовка мовної особистості, яка має багатий словниковий запас, уміє вільно виражати свої думки в усній та письмовій формі.
На превеликий жаль, писемне мовлення учнів, особливо середньої ланки, далеке від бажаного, тому на уроках аналізу творчих робіт підводжу учнів до усвідомлення важливості вдосконалювати написане, виробити звичку працювати з чернеткою. Даю учням зрозуміти, що помилка – це не вирок, а виведений учителем бал – не кара, а реальний показник знань, змінити який до снаги кожному.
Зазвичай у 5-8 класах урок аналізу твору чи переказу починаю із загальної оцінки робіт усього класу. З цією метою підсумовую загальну кількість допущених помилок, ділю їх на кількість учнів і відповідно до критеріїв оцінювання виводжу колективний бал. Порівнюю його з оцінкою за попередню роботу, а також із результатами паралельного класу. У першому випадку учні мають можливість побачити зростання чи зниження успішності; у другому – спрацьовує на позитив елемент загальності, властивий школярам середньої ланки.
Запрошую до розмови колег, вчителів української мови і літератури на тему: аналіз помилок та запобігання їх у переказах і творах.
|