П`ятниця
29.03.2024
08:15
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Блог учителя
української мови та літератури

  Матіос Наталії Олексіївни
Головна Реєстрація Вхід
етичне спілкування »
Меню 

Календар України
Народна мудрість

Відомі люди про мову

Погода
Погода в Україні Погода в Україні Погода в Україні

Міні-чат
200

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Етичне спілкування на рівні «Батьки - діти»
Круглий стіл
Мета: підвищення психологічної компетентності батьків у питаннях розвитку ефективних навичок комунікації, виховання культури спілкування на рівні «Батьки – діти».
Завдання: зміцнити стереотипи виховання через основні категорії правильного життя як, відповідальність, мету, дисципліну, точність, справедливість, активізувати комунікації в родині.
( У класі, крім учнів, присутні батьки, психолог).
Вчитель. Як ви думаєте, чи може кожна людина жити так, як вона хоче, і що для цього потрібно?
 (відповіді учнів, батьків)
Вчитель. Так, людина є творцем свого шляху. Вона може запланувати своє життя, визначити мету, вибрати шлях реалізації мети. Для того щоб жити як хочеш, потрібно вміти долати перешкоди, труднощі. Мало одного тільки бажання, потрібні ще і праця, боротьба. Людині необхідні закони правильного життя, щоб вона могла самовдосконалюватися.  У родині дитина вчиться поважати людей, виявляти милосердя до тих, хто переживає горе.
Категорія 1. Мислення
З’ясуємо разом чому мислення – це поведінка життя людини. Людина така, яке в неї мислення. « Говоріть щось, хочу знати , які ви є» - гласить давня мудрість. У мисленні людини живе її минуле, сучасне, майбутнє. Мислення – це слово. Мислити – значить порівнювати, усвідомлювати, уявляти.
Запитання до учнів, батьків:
·        Що таке мислення з вашої точки зору?
         Що означає жити у світі чужого мислення?
(відповіді учнів, батьків, психолога)
Вчитель.  Через мислення люди спілкуються. Спілкування означає прагнути до  порозуміння, уникати конфлікту. Ми вчимося спілкуватися з учнями, батьками, знайомими. Як знайти спільну мову  дітям з  батьками і навпаки?
Батьки часто зайняті, їм не вистачає часу вникати у складнощі й тонкощі переживань їхніх уже дорослих дітей. Вони не помічають, що дитина виросла, що їй більше уже потрібна порада, добре слово, ніж куплений черговий костюм.  Треба шукати шляхів спілкування, відпрацьовувати у сім’ї такі важливі категорії як відповідальність, мета, обов’язок, точність, справедливість,дисципліна.  
Категорія 2. Мета
Вчитель. Що таке мета?
Учень. Мета – це діловитість. Цілеспрямованість. Мета будується на обов’язкові й відповідальності. Слово бездіяльне, якщо воно немає мети. Людина, прагнучи до мети переборює страх, сумнів.  Людина великої мети несе камінь великої праці.
Вчитель. Як ви вважаєте, чи сприяють зміцненню відносин у сім’ї розуміння мети?
(відповіді учнів, батьків, психолога)
 
Вчитель. Найбільше діти хочуть щоб їхні вчинки оцінювали справедливо. У поняття «справедливість» вони вкладають вагоме значення.
Категорія 3. Справедливість
Що таке справедливість?
Учень. Справедливість – поняття створене людьми. Кожній епосі було властиве поняття справедливості. Справедливість, несправедливість…
 Суть не в самому понятті, а в тому, який зміст ми вкладаємо в слово справедливість.
Запитання:
Чому діти найбільше чутливі до несправедливості?
(відповіді учнів, батьків, психолога)
Категорія 4. Відповідальність
Що таке відповідальність?
Вчитель. Вартість життя людини оцінюється не довготою. а змістом. Відповідальність – почуття людської благородності, гідності. Відповідальність людини за своє доручення ознаменовує її вихованість. Відповідальність перед Батьківщиною, родиною – це природна відповідальність.
Запитання:
Чому людину з великою відповідальністю більше шанують, більше довіряють?
(відповіді учнів, батьків, психолога
Категорія 5. Точність
Що таке точність?
Учень. Точність – щаслива звичка людей життєвого успіху. Там, де немає точності, там не має технології успіху. Не хвилина, а секунда відіграє в житті велике значення.
 Запитання:
Ø Чи правильно, що висловлюватися точно – це кожному слову надавати вагу?
(відповіді учнів, батьків, психолога)
 Категорія 6. Дисципліна
Що таке дисципліна?
Учень. Дисципліна – правила поведінки людини. Людина, яка знає собі ціну, каже: «Я людина дисциплінована». Щаслива та людина, яка вміє себе дисциплінувати.
Запитання:
Ø Чи правильно, що хто дисципліновано перемагає перешкоди. Той вдосконалює працю свого розуму?
Ø Чи залежить добре ставлення людей один до одного від додержання норм дисциплінованості? Чи це так, що «Дисципліна – мати порядку».
(відповіді учнів, батьків, психолога)
Вчитель. Ми не ставимо перед собою завдання охопити всі існуючі проблеми етичного виховання. Кожна людина неповторна. Мільйони людей – мільйони неповторних «Я» людських. Правильне ставлення до себе й оточення властиве повноцінному «Я», а воно незалежне, небайдуже, узгоджене.
 
Народна мудрість

Вхід на сайт

Нові коментарі

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук

Афоризми

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Що Ви знаєте про блог?

Корисні посилання
  • Міністерство освіти і науки України
  • Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації
  • Відділ освіти Путильської районної державної адміністрації
  • Районний методичний кабінет
  • Школа, в якій працюю: Дихтинецька ЗОШ І-ІІІ ступенів
  • «Педрада» - портал освітян України