Додаток 7
АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ
про моніторингове дослідження якості навчальних досягнень
учнів 10 – А, 10 – Б класів у Дихтинецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів методичним об’єднанням вчителів суспільно-гуманітарного циклу.
Українська мова «Орфографія. Графіка».
Метою моніторингового дослідження якості навчальних досягнень учнів
10-А, 10-Б класів було виявлення в них вмінь:
А) оцінка рівня орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів;
Б) узагальнення знань учнів про орфографічні норми української мови;
В) формування уміння редагувати текст з орфографічними помилками;
Г) перевірити навички розпізнавання орфограм у тексті, уміння робити орфографічний аналіз слів;
Методичне об’єднання вчителів суспільно – гуманітарного циклу школи віддало перевагу контрольній роботі, де поряд з тестовими завданнями будуть присутні завдання з відкритою відповіддю, бо саме такий контроль дозволяє якісно визначити характер допущених учнями помилок.
№ п/п |
К-ть учнів |
|
Правильно виконали 4 тестові завдання з однією правильною відповіддю |
11 |
|
Правильно виконали 3 тестові завдання з однією правильною відповіддю |
18 |
|
Правильно виконали 2 тестові завдання з однією правильною відповіддю |
23 |
|
Правильно виконали 1 тестове завдання з однією правильною відповіддю |
29 |
|
Не виконали жодне тестове завдання з однією правильною відповіддю |
1 |
|
Правильно виконали 2 тестові завдання на встановлення відповідності |
6 |
|
Правильно виконали 1 тестове завдання на встановлення відповідності |
17 |
|
Допустили помилки при виконанні тестових завдань на встановлення відповідності, виконавши лише половину завдання |
6 |
|
Не виконали жодне тестове завдання на встановлення відповідності |
3 |
|
Виправлення та брудні записи |
7 |
Типові помилки:
- Неправильно визначено принцип написання (фонетичний, морфологічний, традиційний, диференційований);
- Правопис літер, що позначають ненаголошені голосні е, и, о у коренях слів;
- Правопис апострофа;
- Правопис знака пом’якшення;
- Написання складних слів разом, окремо, через дефіс;
- Правопис складноскорочених слів;
- Вживання великої літери;
- Правопис слів іншомовного походження.
Аналіз результатів перевірки завдань з відкритою відповіддю
№ п/п |
К-ть учнів |
|
1. |
Виконали завдання без помилок |
6 |
2. |
Допустили помилки в завданнях на вивчені орфограми: |
|
- Правопис літер, що позначають ненаголошені голосні е, и, о у коренях слів; |
7 |
|
- Подвоєння приголосних. Подовження приголосних. |
5 |
|
- Чергування голосних; Чергування приголосних. |
3 |
|
- Правопис апострофа. |
11 |
|
- Спрощення приголосних. |
9 |
|
- Правопис знака пом’якшення. |
2 |
|
- Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. |
11 |
|
- Правопис складноскорочених слів. |
13 |
|
- Вживання великої літери. |
11 |
|
- Правопис слів іншомовного походження. |
10 |
|
- Правила складоподілу та переносу слів. |
3 |
|
3. |
Виправлення та брудні записи |
7 |
4. |
Допустили пунктуаційні помилки |
17 |
5. |
Допустили лексичні помилки |
11 |
6. |
Допустили стилістичні помилки |
15 |
Рекомендації членів шкільного методичного об’єднання вчителям української мови та літератури
1. Домагатися від учнів давати конкретні, об’єктивні, чіткі відповіді на завдання відкритої форми.
2. Дотримуватись принципів українського правопису, вміти розпізнавати орфограми, підкріплюючи їх коментуванням вивчених правил.
3. Постійно виділяти дітей з інтелектуальною ініціативою, сприяти їхньому розвитку через додаткові завдання підвищеної складності.
4. Використовувати різні способи педагогічної підтримки, прогнозувати ситуації успіху, аналізувати результат.
5. Проводити роботу над помилками, індивідуально аналізуючи допущені помилки, добирати аналогічні приклади з метою подальшого вилучення таких помилок.